donderdag 25 februari 2016

APPEL KARAMEL SNACKS MET 4 VERSCHILLENDE TOPPINGS



Ken je die Toffee Apples die ze in Engeland eten?? Mijn schotse oma maakte ze wel eens als traktatie wanneer mijn vader jarig was. Dit recept is daar een beetje op geïnspireerd. Alleen heb ik natuurlijk voor een gezonde(re) karamel gezorgd, namelijk: één die gemaakt is met ghee, kokosbloesemsuiker en kokosmelk. Kijk je mee naar deze simpele en lekkere snack?



De karamel: 

Deze heerlijke karamel maakte ik al eerder en bestaat uit Ghee , Kokosbloesemsuiker en Kokosmelk. Het is heel makkelijk om te maken! Het recept en de instructies vind je hieronder of hier. Belangrijk is dat je de karamel in de koelkast laat afkoelen voordat je de appels er in doopt. De karamel wordt dan dikker en blijft beter aan de appel plakken als je deze in de karamel doopt.


De toppings:

Doop de stukjes appel eerst in de karamel en dan in één van je favoriete toppings. Ik gebruikte:
  • pecannoten
  • geschaafde amandelen
  • pure chocolade
  • geraspte kokos (van De Tuinen)

Wat is hier gezonder aan?

Ghee - van Ghee Easy
Ghee behoudt zelfs bij hoge temperaturen haar voedingswaarde, is goed voor de spijsvertering en bevat essentiële vetzuren en vitamines

Kokosbloesemsuiker - van Royal Green
Kokosbloesemsuiker zorgt voor minder schommelingen in de suikerspiegel dan andere soorten suiker.

Kokosmelk - van Bio Today
Over kokosmelk bestaan nogal wat discussies. In kokosmelk zitten inderdaad verzadigde vetten, die niet zo goed zijn voor het cholesterol. Echter, er wordt ook gezegd dat de vetten in de kokosmelk juist goed zijn voor je lichaam en bijvoorbeeld een schimmeldodende werking hebben. Mijn mening hierover is: gebruik het met mate. Net zoals andere voedingsmiddelen, die een hoger gehalte aan vet bevatten.

Laat hier een reactie achter :-)